Dámy, vezměte své tatínky, dědečky a strýčky do divadla nejen během Noci divadel!

35-p_article_detail_thumb.jpg

Během minulé sezóny probíhalo v rámci projektu Noc divadel unikátní dotazníkové šetření zaměřené na divadelní publikum


Dotazníkové šetření provedl Institut umění - Divadelní ústav ve spolupráci s  agenturou  NMS Market Research. V českém prostředí se doposud šetření v tomto rozsahu neuskutečnilo. Konečné výsledky budou k dispozici během 4. ročníku Noci divadel, ale z průběžných výstupů již vyplynuly zajímavé postřehy:

 

- návštěvníky divadel jsou častěji ženy s vysokoškolským vzděláním, 

- muži mají menší zájem o návštěvy divadelních představení než o program Noci divadel,

- vysoké zastoupení v divadelním publiku mají zejména mladí lidé pod 35 let,

- přibližně třetina diváků přijíždí do divadla z jiného města, než kde se divadlo nachází, 

- mezi nejoblíbenější žánry patří v Česku činohra, komedie a muzikál, 

- s úrovní jednotlivých představení je spokojeno nebo je jimi dokonce nadšeno 85 % diváků, zklamána bývají pouhá 3 %. 


Výsledky dotazníkového šetření poslouží tomu, aby divadelní nabídka vycházela ve větší míře vstříc divákům a aby reflektovala jejich přání. Děkujeme všem, kteří se do šetření zapojili!

logo_idu_b.png
mk.jpg
Praha.jpg
loga.png
DPP.jpg
EUTN2.jpg
create.jpg
kultura2.jpg
NMS-logo03_NEG (1).png
divadlo.jpg
5.png
literarrky.jpg
proti šedi.jpg
kult.jpg
dn.jpg
brnojpg.jpg
2.png
co_kdy_kde.jpg
4.png
3.png
1.png