Dámy, vezměte své tatínky, dědečky a strýčky do divadla nejen během Noci divadel!
Během minulé sezóny probíhalo v rámci projektu Noc divadel unikátní dotazníkové šetření zaměřené na divadelní publikum
Dotazníkové šetření provedl Institut umění - Divadelní ústav ve spolupráci s agenturou NMS Market Research. V českém prostředí se doposud šetření v tomto rozsahu neuskutečnilo. Konečné výsledky budou k dispozici během 4. ročníku Noci divadel, ale z průběžných výstupů již vyplynuly zajímavé postřehy:
- návštěvníky divadel jsou častěji ženy s vysokoškolským vzděláním,
- muži mají menší zájem o návštěvy divadelních představení než o program Noci divadel,
- vysoké zastoupení v divadelním publiku mají zejména mladí lidé pod 35 let,
- přibližně třetina diváků přijíždí do divadla z jiného města, než kde se divadlo nachází,
- mezi nejoblíbenější žánry patří v Česku činohra, komedie a muzikál,
- s úrovní jednotlivých představení je spokojeno nebo je jimi dokonce nadšeno 85 % diváků, zklamána bývají pouhá 3 %.
Výsledky dotazníkového šetření poslouží tomu, aby divadelní nabídka vycházela ve větší míře vstříc divákům a aby reflektovala jejich přání. Děkujeme všem, kteří se do šetření zapojili!